Helaas maken veel te veel bedrijven de fout om bedrijfsvideo’s te maken die saai zijn in plaats van echt vermakelijk te zijn. Hoewel de drive om belangrijke informatie te communiceren begrijpelijk is, gaat het produceren van bedrijfsvideo niet alleen over het delen van feiten of statistieken. Je hoeft geen Quentin Tarantino of Martin Scorsese te zijn, maar houd in ieder geval rekening met de volgende 4 tips bij het maken van video’s die impact moeten maken.

Concentreer je op je doel
Top bedrijfsvideo’s hebben samenhangende boodschappen, en dit is niet in de laatste plaats het resultaat van gedetailleerde planning. Bepaal wat je gaat zeggen voordat je voor de camera staat en houd je aan het schema, maak er geen vleugel van tijdens de echte shoot.

Dit is het moment om je toon te zetten. Sla de aanmatigende modewoorden over, maar verval niet te ver in de informele volkstaal. Goede bedrijfsvideo’s maken een band met kijkers, dus bepaal hoe u die van u op een toegankelijke manier aanpakt

Korter is superieur
Kijkers hebben geen tijd om jouw versie van hoe het universum is ontstaan ​​door te nemen. Blijf bij de essentie en onthoud dat volgens AdWeek de beste YouTube-video’s gemiddeld iets minder dan drie minuten duren. Hoewel uw ideale doelduur kan variëren, afhankelijk van of u een advertentie of intern trainingsmateriaal maakt, moet u altijd streven naar beknopte taal en effectieve beelden die in een gestaag tempo communiceren.

Als je het niet kunt laten om meer informatie toe te voegen dan de beknoptheid toelaat, voeg deze dan toe aan de opmerkingen van je video. Effectieve samenhangende marketing omvat hoe dan ook strategieën zoals het maken van aanvullende blogposts en Twitter-tweets, dus u kunt altijd extra details opnemen in de vorm van links naar aanvullende inhoud.

Begraaf het “vlees” niet
Hoewel teasers en andere beloften van toekomstige waarde geweldig werken in Hollywood, slaan ze over het algemeen de plank mis in bedrijfsvideo’s. In plaats van kijkers te laten lijden door een leger van secundaire details om het vlees van je video te vinden, moet je het punt vroeg introduceren en het vaak versterken.

Uw hoofdonderwerp moet de belangrijkste reden zijn waarom mensen uw inhoud bekijken. Door doelgroepen te laten weten waar ze aan toe zijn, wordt de interesse vergroot en worden organische zoekresultaten bevorderd. Natuurlijk is er niets mis met het kort introduceren van een onderwerp en het uitleggen van andere gerelateerde details voordat je terugkeert naar de hoofdinhoud, maar probeer te voorkomen dat je je doel verbergt.

Wat er wel en niet in moet, kan een van de meest voorkomende fouten zijn tijdens het maken van video’s. De een heeft de neiging om over het budget te gaan om ervoor te zorgen dat alles gedekt is, terwijl de ander zich eraan houdt – alleen om erachter te komen dat er iets is weggelaten. De meeste bedrijven die met lokale videoproductiebureaus werken, huren extra mensen in, zoals consultants, locatiescouts om advies te krijgen over tarieven en tijdsschattingen. Het aantal mensen dat je moet inhuren kan oplopen als de bronnen en het netwerk van het videoproductiebedrijf beperkt zijn. Wees eerlijk met het videoproductiebedrijf over tarieven voor overuren/vaste tarieven, locatieservices en andere onverwachte kosten die tijdens de productie kunnen ontstaan.

Praat niet alleen tegen de camera
Als mensen naar talking heads wilden kijken, konden ze het nieuws aanzetten of een zakelijke bijeenkomst bijwonen. Beide opties zouden even weinig inspirerend zijn. Je video’s zouden meer moeten doen om interesse te wekken.

Spreken voor de camera en er stijf en onhandig uitzien, kan rampzalig blijken te zijn. Kijkers zouden zich niet meer concentreren op de boodschap maar op de nerveuze gebaren. Leidinggevenden zouden het hele script moeten lezen en het hele plaatje moeten zien. Kijk en gedraag je natuurlijk en vermijd afleidende gebaren. Oefen vooraf met de stof. En doe wat ontspanningsoefeningen voor de shoot als je je zenuwen wilt kalmeren.
Twijfel je over het verschil tussen je kijker direct aanspreken en een creatieve bedrijfsvideo maken? Neem dan contact op met Flostudios.

Categorieën: Video